مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 13:252022-12-29اقتصادي

جمع آوری بخار آب سطح اقیانوس ها برای تامین آب آشامیدنی شهرهای ساحلی


یک سامانه جدید می تواند بخار آب طبیعی را از بالای سطح اقیانوس جمع آوری کند تا آب آشامیدنی را برای شهرهای ساحلی فراهم کند.

- یک سامانه جدید می تواند بخار آب طبیعی را از بالای سطح اقیانوس جمع آوری کند تا آب آشامیدنی را برای شهرهای ساحلی فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، این یک طنز تلخ است که بیش از 70 درصد از سطح زمین پوشیده از آب است، اما این آب غالبا غیرقابل نوشیدن است.

دانشمندان دانشگاه ایلینویز اوربانا شمپین(UIUC) اکنون امکان سنجی یک سامانه فرضی را مدل سازی کرده اند که می تواند بخار آب را از بالای سطح اقیانوس بگیرد و آن را به آب آشامیدنی تازه در مقیاس بزرگ متراکم کند.

کمبود آب یک مسئله همیشگی و بحران مداوم است که پیش بینی می شود روز به روز بدتر شود، زیرا تغییرات آب و هوایی مناطق خشک را خشک تر می کند و مناطق مرطوب نیز رو به خشک شدن می روند.

این در حالی است که اقیانوس ها که بیش از 96 درصد از کل آب روی زمین را در خود جای داده اند، یک مخزن بالقوه عظیم را نشان می دهند، اما نمک زدایی به دلیل فاضلاب سمی که تولید می کند، یک چشم انداز دشوار برای افزایش مقیاس است.

اما طبیعت همانطور که تقریبا در همه زمینه ها از ما جلوتر است، در این مورد هم یک سیستم نمک زدایی بسیار کارآمد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری بخار آب سطح اقیانوس ها برای تامین آب آشامیدنی شهرهای ساحلی

جمع آوری بخار آب سطح اقیانوس ها برای تامین آب آشامیدنی شهرهای ساحلی