مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 12:102022-12-29بين الملل

از رنجی که دختران افغان برای دانستن می برند تا امکان ادامه تحصیل در ایران


حق تحصیل یکی از حقوق اساسی و ابتدایی هر انسانی است، اما از یک سال پیش که طالبان قدرت را در افغانستان در دست گرفتند ممنوعیت های فراوانی را برای زنان این سرزمین ایجاد کردند که از جمله آنها عدم اجازه تحصیل دختران در مدارس، - حق تحصیل یکی از حقوق اساسی و ابتدایی هر انسانی است، اما از یک سال پیش که طالبان قدرت را در افغانستان در دست گرفتند ممنوعیت های فراوانی را برای زنان این سرزمین ایجاد کردند که از جمله آنها عدم اجازه تحصیل دختران در مدارس، ممنوعیت حضور زنان در سال های ورزشی، عدم ورود به پارک های تفریحی، عدم حضور آنها در رسانه ها و.

است.

اما آخرین تصمیمی که سه شنبه (29 آذرماه) مطرح شد این بود که طالبان در نامه ای به تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی ابلاغ کرد که ادامه تحصیل دختران در این دانشگاه ها تا امر ثانی تعطیل است .

چهارشنبه (30 آذرماه) نیز ویدیوهایی از دانشجویان دختر در افغانستان منتشر شد که علیرغم اعلام ممنوعیت ادامه تحصیل از سوی طالبان پشت درهای دانشگاه ها در کابل حاضر شدند، اما اجازه ورود به آن را نیافتند.

ویدیوهای دیگری نیز از ولایات دیگر در افغانستان نشان می داد دختران دانشجو برای اینکه اجازه ورود به دانشگاه نیافتند، پشت در دانشگاه ها گریه می کنند و همچنین دانشجویان دختر و پسر همزمان با شعار یا همه، یا هیچکس دست به ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از رنجی که دختران افغان برای دانستن می برند تا امکان ادامه تحصیل در ایران

از رنجی که دختران افغان برای دانستن می برند تا امکان ادامه تحصیل در ایران