مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 10:502022-12-29اجتماعي

10کلانشهر در خط قرمز آلودگی/اعتبار مقابله با آلودگی هوا تامین شود


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر 10 کلان شهر کشور در معرض خطر جدی آلودگی هوا قرار دارند که ضروری است برای رفع این مشکل اقدامات سریع انجام شود.

- علی سلاجقه در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در سال 96 ابلاغ شده است، اظهار کرد: بحث آلایندگی بحث کوتاه مدت نیست و دهه ها طول کشیده که کشور به چنین وضعیتی از نظر آب و هوا برسد.

وی با بیان اینکه در 10 کلان شهر کشور دچار معضلات آلودگی هوا هستیم، خاطرنشان کرد: رسیدن به حالت اولیه از نظر پاکی هوا یک شبه اتفاق نمی افتد و نیازمند اختصاص اعتبارات سنگین و کلانی از سوی دولت هستیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست سه موضوع آلودگی هوا، مدیریت پسماند و تغییر اقلیم را از مباحث اصلی و مورد توجه دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: در بخش محیط زیست و در راستای هوای پاک تهران جلسات متعددی تشکیل شده و همه دستگاه ها مکلف هستند بدون کم و کاست تکالیف خود را انجام دهند.

سلاجقه ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی و خطرناک تهران تصمیمات خوبی گرفته شده که تا پایان سال 1401 اجرای می شود و برای 9 کلان شهر دیگر با اختصاص اعتبارات مناسب در آینده نزدیک شاهد تصمیمات مناسب خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10کلانشهر در خط قرمز آلودگی/اعتبار مقابله با آلودگی هوا تامین شود

10کلانشهر در خط قرمز آلودگی/اعتبار مقابله با آلودگی هوا تامین شود