مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 10:002022-12-29اقتصادي

پروژه تجدیدپذیر 11 میلیارد دلاری در صحرای کوبوچی استارت خورد


چین پروژه تجدیدپذیر به ارزش 80 میلیارد یوان (11 میلیارد دلار) را در صحرای کوبوچی در راستای تولید نیروی پاک و دستیابی به اهداف اقلیمی، آغاز کرد.

- چین پروژه تجدیدپذیر به ارزش 80 میلیارد یوان (11 میلیارد دلار) را در صحرای کوبوچی در راستای تولید نیروی پاک و دستیابی به اهداف اقلیمی، آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروه تری گورجس چین که یکی از دو سازنده این پروژه است، در بیانیه ای اعلام کرد این پروژه پس از تکمیل، 16 گیگاوات ظرفیت نیرو خواهد داشت و می تواند سالانه 40 میلیارد کیلووات ساعت برق را به پکن، تیان جین و هیبی ارسال کند و بیش از نیمی از این برق، برق پاک خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، این تاسیسات، بزرگترین پروژه تجدیدپذیر جهان در یک منطقه صحرایی خواهد بود و شامل هشت گیگاوات نیروی خورشیدی، چهار گیگاوات نیروی بادی بعلاوه چهار گیگاوات نیروی زغالی ارتقا داده شده برای پاسخگویی به پیک تقاضا خواهد بود.

این پایگاه انرژی پاک، بخشی از برنامه چین برای ساخت 450 گیگاوات نیروی تجدیدپذیر به خصوص در مناطق داخلی وسیع است و این کشور ماه گذشته اعلام کرد ساخت 95 گیگاوات ظرفیت را در مرحله نخست آغاز کرده است.

چین قصد دارد تا سال 2030، تا 1200 گیگاوات ظرفیت نیروی بادی و خورشیدی نصب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه تجدیدپذیر 11 میلیارد دلاری در صحرای کوبوچی استارت خورد

پروژه تجدیدپذیر 11 میلیارد دلاری در صحرای کوبوچی استارت خورد