مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 07:052022-12-29حوادث

از کشف خمره تاریخی در ارومیه تا دستگیری حفاران غیرمجاز در کامیاران


دو خمره تاریخی در روستای کهریز ارومیه در استان آذربایجان غربی درحالی کشف شد، که هفت حفار غیرمجاز در کامیاران کردستان دستگیر شدند.

- دو خمره تاریخی در روستای کهریز ارومیه در استان آذربایجان غربی درحالی کشف شد، که هفت حفار غیرمجاز در کامیاران کردستان دستگیر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهزاد حجابی ـ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ـ از کشف دو خمره مربوط به دوره ساسانی در روستای کهریز ارومیه خبر داد و گفت: در حین اجرای عملیات راه سازی در روستای کهریز ارومیه، اهالی متوجه وجود دو خمره تاریخی در محل شدند و بلافاصله با نیروهای یگان حفاظت استان تماس گرفتند.

پس از این تماس، نیروهای یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی پاسگاه امام کندی و کارشناس باستان شناسی اداره کل در محل مورد نظر حاضر شدند.

حجابی اضافه کرد: در بررسی های انجام شده، دو خمره کشف شد که متاسفانه یکی از خمره ها شکسته بود و تنها یک خمره به صورت سالم از داخل خاک خارج و به موزه باستان شناسی ارومیه منتقل شد.

حفاری غیرمجاز در کامیارانِ کردستان همچنین، رسول مرادی ـ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان ـ از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کشف خمره تاریخی در ارومیه تا دستگیری حفاران غیرمجاز در کامیاران

از کشف خمره تاریخی در ارومیه تا دستگیری حفاران غیرمجاز در کامیاران