مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 17:152022-12-28اجتماعي

پایان سرشماری زمستانه و افزایش جمعیت حیات وحش در دماوند


فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست دماوند از پایان سرشماری زمستانه و افزایش جمعیت حیات وحش در دماوند خبر داد و گفت: طبق این سرشماری 3 هزار و 114 قوچ، - میش و کل و بز مشاهده و ثبت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نقی میرزا کریمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از پایان سرشماری زمستانه حیات وحش دماوند خبر داد و اظهار داشت: سرشماری حیات وحش (سمداران شاخص) در شهرستان دماوند به مدت چهار روز انجام شد.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 114 قوچ، میش و کل و بز وحشی در حیات وحش دماوند مشاهده و ثبت شده است گفت: این سرشماری با نظارت کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط استان تهران و با حضور محیط بانان، همیاران محیط زیست و دوستداران طبیعت و جوامع محلی حامی محیط زیست انجام شده است.

میرزا کریمی افزود: سرشماری به روش مشاهده مستقیم صورت گرفته و امسال علاوه بر مسیرهای شش گانه اصلی منطقه شکار ممنوع کوه سفید و ارتفاعات دریاچه تار، در ارتفاعات حاشیه رودافشان کلاک و مشهد و همچنین به سمت غرب در ارتفاعات قره آغاج و سیاه آفتاب تا تمیسان نیز رصد شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دماوند در خاتمه اعلام کرد: آمار به دست آمده حداقل جمعیت حیات وحش شهرستان است و افزایش جمعیت و آرامش حیات وحش در زیستگاه ها حاصل زحمات و تلاش های شبانه روزی محیط بانان یگان حفاظت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان سرشماری زمستانه و افزایش جمعیت حیات وحش در دماوند

پایان سرشماری زمستانه و افزایش جمعیت حیات وحش در دماوند