مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 16:452022-12-28پزشكي

سیگنال های دسته بندی اشیا در سیستم بینایی بررسی شد


تحقیقات محققان در زمینه دسته بندی اشیا در سیستم بینایی با مقایسه چند متغییری ام آر آی و الکتروانسفالوگرام با الکتروکورتیکوگرام مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امروزه بیشتر مطالعات عصب شناسی در انسان به کمک روش های غیر تهاجمی مانند تصویر سازی تشدید مغناطیسی (ام آر آی) و الکتروانسفالوگرام انجام می شود.

با این حال تفسیر دقیق داده های حاصل از روش های فوق بر فعالیت نورون ها هنوز به طور کامل میسر نشده است.

از این رو با هدف درک رابطه میان داده های حاصل از ام آر آی و الکتروانسفالوگرام در سطح جمعیت نورونی، محققان کشور با همکاری پژوهشگران خارجی، با استفاده از الگوی تحلیل چند متغیری، پژوهشی طراحی کردند که طی آن به ارزیابی این مسئله پرداختند که اگر محرک تغییر کند رابطه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت یا خیر.

بدین منظور داده های حاصل از ام آر آی و الکتروانسفالوگرام 21 فرد سالم در حالی ثبت شد که اشیا روزمره را از زوایای مختلف مشاهده می کردند؛ سپس این داده ها با داده های حاصل از الکتروکورتیکوگرام بیماران صرعی که همان محرک ها را دریافت می کردند ارتباط داده شد.

نتایج این پژوهش که در نشریه بین المللی Frontiers In Neuroscience منتشر شده است گزارش داد، مقایسه داده های الکتروانسفالوگرام و الکتروکورتیکوگرام نشان می دهد سیگنال های دسته بندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگنال های دسته بندی اشیا در سیستم بینایی بررسی شد

سیگنال های دسته بندی اشیا در سیستم بینایی بررسی شد