مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 16:202022-12-28بين الملل

ادامه نقایص جنگنده پر ادعای «اف-35»؛ زمین گیر شدن در ارتش آمریکا


پنتاگون شماری از جنگنده های گرانقیمت «اف-35» نیروی هوایی این کشور را به دلیل نقص فنی زمین گیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز چهارشنبه شماری از جنگنده های گرانقیمت نیروی هوایی این کشور را به دلیل نقص فنی زمین گیر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه دیفنس نیوز ، این اقدام در واکنش به سانحه دو هفته پیش که در آن یک جنگنده اف-35 در باند پایگاه هوایی تگزاس سقوط کرد و خلبان آن به بیرون پرتاب شد، صورت گرفته است.

سقوط پرهزینه ترین هواپیمای جنگی آمریکا در حالی انجام شده که اواخر تیرماه زمین گیر شدن جنگنده اف-35 در آمریکا خبرساز شده بود.

بر همین اساس، شبکه بلومبرگ در گزارشی هشدار داده بود که کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده های اف-35 را زمین گیر کند.

دیوان محاسبات آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جنگنده های اف-35 را بیشتر و برای مدت طولانی تر از حد انتظار زمین گیر کرده است.

بر اساس این گزارش، شماری از جنگنده های اف-35 که بر اساس بررسی های صورت گرفته پرخطر تشخیص داده شدند، دستکم تا ژانویه زمین گیر هستند.

در همین حال، رسانه های صهیونیستی یکشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکردند که نیروی هوایی رژیم اسراییل 11 فروند از جنگنده های اف-35 خود را به دلیل این حادث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه نقایص جنگنده پر ادعای «اف-35»؛ زمین گیر شدن در ارتش آمریکا

ادامه نقایص جنگنده پر ادعای «اف-35»؛ زمین گیر شدن در ارتش آمریکا