مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 15:502022-12-28سياسي

رییس سازمان مدیریت بحران: لزوم مقاوم سازی سازه های ساختمانی در برابر زلزله 8 ریشتری


معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: با مقاوم سازی سازه های ساختمانی در برابر زلزله 8 ریشتری، زلزله دیگر یک بلای طبیعی نخواهد بود و این اقدام یک ضرورت برای مقابله با زلزله در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسن نامنی امروز در همایش زلزله و ساختمان های نا ایمن در مشهد اظهار کرد:با مقاوم سازی سازه های ساختمانی در برابر زلزله 8 ریشتری، زلزله دیگر یک بلای طبیعی نخواهد بود و این اقدام یک ضرورت برای مقابله با زلزله در کشور است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران افزود: طی 200 سال اخیر زلزله بیش از 7 و نیم ریشتر در کشور به ثبت نرسیده است، از این رو اگر بناهای ساختمانی جدید کشور بر اساس استانداردهای روز جهان در برابر زلزله 8 ریشتر مقاوم سازی شوند، این پدیده دیگر هراسی ندارد و می توان برای بهره مندی از انرژی آزاد شده آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به تعداد بالای ساختمان های ناایمن در کشور، خاطر نشان کرد: 66 درصد از محیط کشور بر روی گسل قرار دارد و از این رو توجه به کیفیت مصالح ساختمانی، محیط ساخت و ساز و نظارت بر سازه جهت افزایش امنیت زندگی شهروندان اهمیت دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه 64 نوع بلای طبیعی و انسانی در کشور تعریف شده است، عنوان کرد: مصالح بی کیفیت، تغییر نادرست کاربری ها و تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان مدیریت بحران: لزوم مقاوم سازی سازه های ساختمانی در برابر زلزله 8 ریشتری

رییس سازمان مدیریت بحران: لزوم مقاوم سازی سازه های ساختمانی در برابر زلزله 8 ریشتری