مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:102022-12-28سياسي

تسنیم: تخلف بزرگ در برگزاری آزمون سردفتری 1401


گزارش هایی که از حضور شاغلین مشاغل منافی شرایط ثبت نام کنندگان در آزمون سردفتری 25 آذرماه 1401 به خبرنگار تسنیم رسیده و این خطای فاحش، حکایت از نقض این بخش لازم الاجرا از آیین نامه مصوب رییس قوه قضاییه دارد.

- طبق اعلام قانون، شاغلین مراکز دولتی، وکلا و تجار، مجاز به ثبت نام در آزمون سردفتری نیستند؛ اما تعدادی از این شاغلین در آزمون 25 آذر شرکت کرده اند!   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعد از چند سال و بر اساس تکلیف قانونی که در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار آمده است، آذر ماه گذشته آزمون سردفتری را با حضور حدود 52 هزار متقاضی برگزار کرد.

  این آزمون در حالی برگزار شد که آخرین دوره آن پس از 11 سال تأخیر و توقف در سال 1397 و با انتقادات و اعتراضات بسیار در خصوص نحوه اجرا و جذب برگزار شد و ظرفیت های بسیار محدودی برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شد همچنین دوره ماقبل آن در سال 1386 برگزار شده بود.

  اما پیگیری های تسنیم حاکی از این است که برخی افراد بدون توجه به شرایط مقرر قانونی در این آزمون، اقدام به ثبت نام کرده و مرجع برگزارکننده نیز کارت شرکت در آزمون را برای آنها صادر کرد و در نتیجه این دسته از متقاضیان بدون هیچ مشکلی در آزمون 25 آذر حضور داشتند! بنابراین و بر اساس متن اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون سردفتری 1401 که ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسنیم: تخلف بزرگ در برگزاری آزمون سردفتری 1401

تسنیم: تخلف بزرگ در برگزاری آزمون سردفتری 1401