مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:002022-12-28اقتصادي

هدف اتحادیه اروپا از تحریم های جدید ایران چیست؟


بیشتر تحریم ها برای آن است که بگویند ما مقابل اتفاقاتی که در ایران می افتد اعتراض داریم و این اعتراض را برای اینکه بیشتر از کلمه و بیانیه نشان دهیم، - می آییم تحریم می کنیم، ولی خودشان هم می دانند این تحریم ها کارکرد اقتصادی ندارد، بیشتر ژست سیاسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا شیخ عطار سفیر پیشین ایران در آلمان درباره تحریم های جدید اروپا علیه ایران، گفت: می توان تحریم را به دو نوع تقسیم کرد؛ یکی تحریم هایی با هدف اقتصادی و فلج کردن اقتصاد کشور مورد تحریم، مثل تحریم بانک ها مثل سوییس، تحریم رفت و آمد کشتی ها، تحریم خرید یک کالا یا فروش یک کالا؛ این نوع تحریم ها در مورد ما سال هاست اجرا می شود.

ولی می شود گفت تحریمی از این جنس نمانده که برای کشور ما اجرا نشود، ما چه قبل از برجام چه بعد از برجام این تحریم ها را داشتیم.

بالاخره راه حل هایی هم برایش پیدا کردیم.

همین که مملکت هنوز سر پاست، نشان دهنده این است که این تحریم ها به هدف نرسیده و این را بارها و بارها مقامات آمریکایی هم گفتند که تحریم های همه جانبه به جایی نرسیده است.

وی ادامه داد: نوع دیگری از تحریم هست که بیشتر سیاسی است؛ یعنی هدف این است که کشور مورد تحریم را از نظر چهره سیاسی خراب و ضایع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف اتحادیه اروپا از تحریم های جدید ایران چیست؟

هدف اتحادیه اروپا از تحریم های جدید ایران چیست؟