مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 13:402022-12-28اقتصادي

کمبود سیمان نداریم/ذخایر 2.5 ماه در کشور وجود دارد


مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه کمبودی در مورد سیمان در کشور وجود ندارد، گفت: در صورتی که2 ماه و نیم سیمان تولید نشود مشکلی برای تامین این کالا در کشور وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت سیف الله امیری درباره وضعیت تولید سیمان در کشور گفت:  این که گفته می شود 50 کارخانه سیمانی به دلیل نداشتن مازوت یا گاز از تولید دست کشیده اند به هیج عنوان صحت ندارد، دروغ محض است چون همه آنها در حال فعالیت هستند.

وی افزود: از 27 میلیون مترمکعب گاز که برای کارخانجات سیمانی است حدود 11.

6 میلیون مترمکعب در حال حاضر به آنها گاز داده می شود به همین دلیل آنهایی که گاز ندارند با مازوت به فعالیت خود ادامه می دهند و به اندازه کافی مازوت نیز در مخازن این کارخانجات وجود دارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت بیان داشت: مشکلی به لحاظ تامین سیمان در کشور وجود ندارد به طوری که هر هفته یک میلیون و 250 تا  یک میلیون و 300 هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می شود و تقاضای سیمان در کشور هم یک میلیون و 200 هزار تن است.

امیری اظهار داشت: با این حال برخی از تولیدات سیمانی عرضه شده در بورس کالا هر هفته به فروش نمی رسد که این میزان مازاد طی هفته های بعدی به فروش می رسد بنابراین مشکل تولید سیمان در کشور وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود سیمان نداریم/ذخایر 2.5 ماه در کشور وجود دارد

کمبود سیمان نداریم/ذخایر 2.5 ماه در کشور وجود دارد