مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 13:002022-12-28بين الملل

پشت پرده سفر بافل طالبانی به قامشلی و دیدار با کُردهای سوریه


در بحبوحه افزایش تنش در منطقه کردستان عراق، چند روز پیش، رییس حزب اتحادیه میهنی در سفری سوال برانگیز به سوریه رفت و با سران گروه های مسلح کُرد (متحد آمریکا) دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفر ناگهانی بافل طالبانی رییس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به سوریه و بازدید از فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه (شمال شرق سوریه)، موجب طرح سؤالات متعددی برای طرف های سوری، عراقی و منطقه ای شده است.

  روزنامه الکترونیکی المدن لبنان، با انتشار یادداشتی در خصوص علل احتمالی این سفر و پیامدهای احتمالی آن، نوشت که این دیدار و بازدید ممکن است حکایت از مداخله حزبی [کُردی] داشته باشد که تاکنون بی طرف مانده و دارای ائتلاف هایی است که به تهران ختم می شود.

علاوه بر این باید به سابقه خاص بافل طالبانی به عنوان میانجیگر و پیش برنده معاملات سیاسی برای سا لهای اخیر، نیز اشاره کرد.

 همه  اینها نشانه هایی است که در این زمانِ حساس قابل توجه است و بسیاری از طرف ها را وادار به نظارت و پیش بینی امور می کند.

اگرچه باید به این احتمال نیز توجه داشت که ممکن است این سفر، صرفاً حرکتی با اهداف تبلیغاتی و مرتبط با جایگاه بافل طالبانی در میان کُردها باشد، نه بیشتر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده سفر بافل طالبانی به قامشلی و دیدار با کُردهای سوریه

پشت پرده سفر بافل طالبانی به قامشلی و دیدار با کُردهای سوریه