مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 11:212022-12-28اقتصادي

100هزار واحد مسکونی جدید برای حل مشکل سکونتگاه های غیررسمی تبریز نیاز است


امیر بخشی زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص نسخه تجویزی بیای درمان معضل بافت فرسوده و حاشیه نشینی تبریز اظهار داشت: حدود 400 هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی این شهر ساکن هستند و احداث شهرک جوانان در حاشیه اتوبان پاسداران یکی از راهکارها برای حل این معضل در نظر گرفته شده که از نظر مهندسی مشکلی بابت گسل و خط زلزله واقع در این منطقه نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: با اعمال تمهیدات مهندسی تعداد طبقات واحدهای این شهرک سه طبقه تعیین شده و شهرداری تبریز با امضای تفاهم نامه مربوطه مکلف و مصمم به اجرای این پروژه در قالب 7 هزار واحد است و علاوه بر این تلاش می کنیم از ظرفیت های موجود در حریم اتوبان پاسداران نیز برای درجاسازی یا جابجایی واحدها استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تصریح کرد: مساحت شهرک جوانان تبریز 132 هکتار است که با کسر حریم هایی از جمله حریم گسل به 90 هکتار برای ساخت این هفت هزار واحد سه طبقه ای به شهرداری تحویل داده شده و اگر بعد خانوار را میانگین چهار نفر در نظر بگیریم، نیاز به دست کم یکصد هزار واحد برای حل مشکل سکونتگاه های غیررسمی داریم.

وی ادامه داد: البته باید به این موضوع نیز توجه شود که جابجایی همه ساکنان این سکونتگاه ها لزومی ندارد چرا که در بسیاری از این ساخت و سازها تنها مقررات ملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100هزار واحد مسکونی جدید برای حل مشکل سکونتگاه های غیررسمی تبریز نیاز است

100هزار واحد مسکونی جدید برای حل مشکل سکونتگاه های غیررسمی تبریز نیاز است