مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 09:552022-12-28اقتصادي

احراز هویت برای دامنه ir. اجباری شد؟


طبق آخرین آمار مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه های فارسی در کشور تاکنون، پسوند ir با یک میلیون و 489 هزار دامنه فعال در صدر قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب سایت از طریق آن قابل دستیابی بوده و به طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است.

نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می کنید.

پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند.

نمونه های پسوندهای متداول com، org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه بندی (Ranking) نتایج جست وجوی گوگل نیز تأثیرگذار است.

در همین رابطه به تازگی مرکز ثبت دامنه کشوری ایران طی یک اطلاعیه ای اعلام کرده است از ابتدای سال 1402 کلیه درخواست های مرتبط با دامنه نقطه آی آر فقط از طریق شناسه های کاربری احراز هویت شده پذیرفته خواهد شد و به هیچ یک از درخواست های ارسالی (اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن) در شناسه های کاربری فعلی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در این راستا از متقاضیان دعوت شده به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود، در اسرع وقت با مراجعه به این لینک، نسبت به تکمیل اطلاعات شناسه کاربری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احراز هویت برای دامنه ir. اجباری شد؟

احراز هویت برای دامنه ir. اجباری شد؟