مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 09:502022-12-28اجتماعي

لغزندگی راه ها در ابتدای بارش ها / ناگهانی ترمز نگیرید


معاون پیشین اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا بر لزوم انجام مطالعات تطبیقی برای رفع مشکلات یخ زدگی معابر تاکید کرد.

- سرهنگ عین الله جهانی در گفت وگو با ایسنا، درباره خطر وقوع تصادفات رانندگی پس از بارش برف و باران گفت: اوایل زمان بارش باران و برف، آب حاصل از این بارش ها به داخل منافذ معابر وارد شده و این امر باعث می شود که موادی مثل چربی، روغن، ضایعات خروجی اگزوز و آلودگی هوا نیز به سطح زمین راه پیدا کنند.

این کارشناس حوزه ترافیک ادامه داد: در واقع این آلودگی ها در منافذ نفوذ کرده و پس از بارش باران یا برف، آب حاصل از بارش ها موجب جاری شدن این آلودگی ها روی سطح راه شده و راه را لغزنده می کنند.

لغزندگی راه ها در ابتدای بارندگی معاون پیشین اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: در چنین شرایطی وسیله نقلیه روی زمین سر خورده و تصادفات ایجاد می شود.

هر چند که میزان و شدت لغزندگی بعد از گذشت دقایقی از بارش باران کاهش پیدا می کند.

وی درباره اینکه آیا آلودگی هوا بر لغزندگی معابر تاثیر دارد یا خیر، گفت: در واقع آلودگی هوا تاثیر مستقیمی بر لغزندگی معابر پس از جاری شدن باران یا برف ندارد، اما سایر آلودگی هایی مثل دود اگزوز که آنها هم به نوعی آلودگی هوا محسوب می شود، بر این امر نقش دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغزندگی راه ها در ابتدای بارش ها / ناگهانی ترمز نگیرید

لغزندگی راه ها در ابتدای بارش ها / ناگهانی ترمز نگیرید