مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 09:402022-12-28سياسي

همدان جزو 4 استان پیر کشور


همدان_مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: همدان به عنوان 4 استان پیر و سالمند کشور شناخته شده و این یک آسیب و بحران جدی برای استان همدان است.

- فاطمه ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر موضوع ازدواج و جوانی جمعیت بسیار مهم و سرنوشت ساز برای اقتدار هر کشور است گرچه انسان ها به صورت فطری و ذاتی با این دو مسئله عجین هستند و تمایل به ازدواج و بقای نسل دارند.

وی با بیان این مطلب که تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی سبب شده است که در این دو زمینه کوتاهی و قصور شکل بگیرد خاطرنشان کرد: موانع اقتصادی در نگاه اول به عنوان تنها مؤلفه عدم ازدواج و فرزند آوری شناخته می شود.

اما از دیدگاه کارشناسان و پژوهش های انجام شده باور و فرهنگ به عنوان دلیل اصلی در ازدواج و فرزند آوری شناخته شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان تشریح کرد: تغییر ذائقه جوانان که بی مسئولیت شده اند و تن به ازدواج نمی دهند و در نهایت فرزند آوری اتفاق نخواهد افتاد و این امر سبب شده است استان همدان به عنوان 4 استان پیر و سالمند کشور شناخته شود و این یک آسیب و بحران جدی برای استان همدان است.

ستاری متذکر شد: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال 1400 وضع شده است مشوق های خوبی برای جوان های که در آستانه ازدواج یا زوجین جوان نابا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان جزو 4 استان پیر کشور

همدان جزو 4 استان پیر کشور