مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:452022-12-28اقتصادي

3 درصد بازنشستگان حداقل حقوق دریافت می کنند


معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر سه درصد افراد تحت پوشش این صندوق اصطلاحا حداقل بگیرحقوق هستند و همچنین میانگین حقوق نیز امسال 9 میلیون و 241 هزار تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بازنشستگی کشور پس از تامین اجتماعی است که به بازنشستگان و دستگاههای دولتی، دانشگاه ها شهرداری های کشور به جز شهرداری تهران، کارمندان سیاسی وزارت امور خارجه، قضات قوه قضاییه و در مجموع به 7 گروه مشخص حقوق و خدمات بازنشستگی ارائه می دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و 630 هزار بازنشسته خدمات متعددی شامل افزایش وام های ضروری و وام ازدواج فرزندان، خدمات بیمه و پرداخت هزینه بیمه های تکمیلی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی و گردشگری را به منظور رفاه حال بازنشستگان ارائه کرده است.

این صندوق در کنار حوزه ستادی خود 31 مدیریت استانی در مراکز استان ها دارد تا به بازنشستگان و ذی نفعان خدمات ارائه کرده و پاسخگوی نیازها و مطالبات آنان به صورت مستقیم باشد.

در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری از سه مدل شامل بودجه عمومی دولت (73 درصد)، کسور شاغلان دولت( 20 درصد) و سودآوری شرکت های تابعه(7درصد) منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان را تامین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 درصد بازنشستگان حداقل حقوق دریافت می کنند

3 درصد بازنشستگان حداقل حقوق دریافت می کنند