مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:402022-12-28دانش

اختصاص 197 هزار ظرفیت برای تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در ترم بهمن


بیشترین ظرفیت برای دانشگاه های کشور در مرحله تکمیل ظرفیت در رشته های بدون کنکور به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم از 30 آذرماه 1401 آغاز شده است و داوطلبان تا 10 دی ماه 1401 فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته ها اقدام کنند.

بیشترین ظرفیت مربوط به استان مازندران با بیش از 23 هزار نفر ظرفیت است که بخش اصلی این ظرفیت مربوط به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است.

کمترین ظرفیت مربوط به استان هرمزگان با یک هزار و 989 نفر ظرفیت است که بخش عمده آن مربوط به واحدهای دانشگاه پیام نور در استان است.

از مجموع 197 هزار و 694 ظرفیت پذیرش 8 هزار نفر و 215 مفر به ظرفیت دانشگاه های دولتی و دوره های روزانه و نوبت دوم اختصاص دارد.

همچنین از مجموع ظرفیت 96 هزار و 760 نفر به واحدهای دانشگاه پیام نور و 92 هزار و 133 نفر به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تعلق دارد.

به این ترتیب بازهم بیشترین ظرفیت های خالی مانده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور متعلق به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 197 هزار ظرفیت برای تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در ترم بهمن

اختصاص 197 هزار ظرفیت برای تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در ترم بهمن