مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:152022-12-28بين الملل

دستور نخست وزیر عراق برای تامین امنیت مرزهای مشترک با سوریه و ایران


سخنگوی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانس خبری مهمترین فعالیت های فرمانده کل نیروهای مسلح را برگزاری نشستی با ماهیت خدماتی و مهندسی عنوان کرد.

- سخنگوی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانس خبری مهمترین فعالیت های فرمانده کل نیروهای مسلح را برگزاری نشستی با ماهیت خدماتی و مهندسی عنوان کرد.

به طوریکه او در نشست کمیته وزارتی امنیتی دستوری بر مبنای کنترل خط صفر مرزی بین عراق، سوریه و ایران توسط نیروهای مسلح عراقی و حمایت لجستیکی از آنها صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طول مرزهای مشترک بین عراق و سوریه 610 کیلومتر است و دو کشور با سه گذرگاه رسمی به هم مرتبط می شوند که به این ترتیب هستند گذرگاه الیعربیه در شمال و گذرگاه ربیعه در مقابل آن، این گذرگاه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک - قسد و اشغالگران آمریکا است.

در مرکز گذرگاه القائم در طرف عراقی است که مقابل آن البوکامل و تحت کنترل دولت سوریه است.

در جنوب نیز گذرگاه الولید در بخش عراقی است که مقابل آن التنف در بخش سوری و تحت اشغال نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم قرار دارد.

از زمان اشغال خاک سوریه در شمال و شمال شرق این کشور توسط آمریکا با همدستی قسد گذرگاه های غیرقانونی در مناطق تحت اشغال آمریکا در شمال شرق سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور نخست وزیر عراق برای تامین امنیت مرزهای مشترک با سوریه و ایران

دستور نخست وزیر عراق برای تامین امنیت مرزهای مشترک با سوریه و ایران