مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 16:352022-12-27اجتماعي

سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده سقز آغاز شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده «عبدالرزاق» و منطقه آزاد «کانی جشنی» شهرستان سقز آغاز شد.

- سقز- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده عبدالرزاق و منطقه آزاد کانی جشنی شهرستان سقز آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: منطقه حفاظت شده عبدالرزاق با مساحت 38 هزار و 570 هکتار در سال 1386 به عنوان منطقه حفاظت شده تصویب و تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان حفاظت است.

وی افزود: در حال حاضر 2 واحد محیط بانی در منطقه حفاظت شده فعال است و مأمورین اجرایی به طور مستمر و شبانه روزی در راستای حفاظت و حراست از زیستگاه و تنوع زیستی منطقه در این واحدهای حفاظتی حضور دارند.

حمیدی خاطرنشان کرد: از زمان استقرار محیطبانی ها و حضور همکاران اجرایی در این واحدها، جمعیت قوچ و میش به عنوان گونه بارز منطقه روند افزایشی داشته و اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی افزود: در این منطقه علاوه بر قوچ و میش ارمنی گونه های دیگری مانند گراز، گرگ، شغال، روباه معمولی، تشی، رودک و سنجابک بوده و همچنین جولانگاه پرندگان شکاری مانند عقاب طلایی، عقاب دشتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده سقز آغاز شد

سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده سقز آغاز شد