مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 16:202022-12-27اجتماعي

اقدامات تشخیصصی و درمانی ارس آغاز شد


مسوول رسیدگی به امور تخصصی ارس پلنگ باغ وحش مشهد گفت: تشخیص درمانی برای بی حالی ارس با حضور تیم تخصصی متشکل از 10 دامپزشک و متخصص آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین ، ایمان محمدی آبیز کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مسئول رسیدگی به امور تخصصی ارس پلنگ باغ وحش مشهد گفت: جلسه ای متشکل از مدیر کل، مسئولین و کارشناسان حیات وحش و متخصصین و دامپزشکان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی جهت تسریع و پیگیری درمان و مداوای این گونه تشکیل و برگزار شد.

وی بیان داشت: در سال 97 برای نخستین بار در کشور به روی ارس پلنگ باغ وحش مشهد که از شکارچیان کشف شده بود، مراحل MRI انجام پذیرفت، که مشخص شد این گونه ارزشمند دچار بیماری عصبی شده است.

محمدی آبیز افزود: مشکلی که برای این گونه ارزشمند اتفاق افتاد، از عواقب شوم قاچاق حیوانات حیات وحش می باشد، که منجر به بروز چنین اتفاقات ناخوشایندی می شود.

وی اظهار داشت: این گونه چندین سال است، که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص ودانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان می باشد.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در کنار انجام درمان مستمر، مباحث رفاهی و آسایش این گونه نیز مد نظر گرفته شد و اقدامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات تشخیصصی و درمانی ارس آغاز شد

اقدامات تشخیصصی و درمانی ارس آغاز شد