مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 10:452022-12-27بين الملل

مقام مصری: میانجیگری عراق می تواند باعث نزدیک شدن دیدگاه های قاهره و تهران می شود


پس از استقبال ایران از ایده نخست وزیر عراق برای برگزاری مذاکراتی میان قاهره و تهران، یک مقام مصری گفت که میانجیگری عراق می تواند باعث نزدیک شدن دیدگاه های ایران و مصر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عزت سعد مدیر اجرایی شورای امور خارجی مصر گفت که روابط قاهره و تهران با توجه به یک سری مسائل مورد اختلاف در حال حاضر طبیعی نیست و میانجیگری عراق که پس از اجلاس بغداد2 در اردن از آن سخن به میان آمد، ممکن است زمینه را برای آغاز رایزنی ها میان دو طرف مهیا کند.

عزت سعد، شامگاه دوشنبه، در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با مطرح کردن این ادعا که ایران در امور داخلی کشورها مداخله می کند، اظهار داشت: مسائل مورد اختلاف بسیاری میان قاهره و تهران وجود دادر که برخی از آن ها مربوط به روابط ویژه ایران و سازمان اخوان [المسلمین] و همچنین عدم احترام تهران به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست.

با این حال، یک مؤلفه مهم سیاست خارجی مصر همکاری و سیاست باز در قبال همگان و همچنین  حل وفصل نزاع های بین المللی با تکیه بر شیوه های مسالمت آمیز است.

مدیر اجرایی شورای امور خارجه مصر در ادامه اضافه کرد: در سایه سازوکاری که سیاست خارجی مصر بر آن متکی است، به گمان من، مصر پذیرفته که با ترکیه در ارتباط با برخی مسائل مورد اختلاف مذاکراتی انجام دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام مصری: میانجیگری عراق می تواند باعث نزدیک شدن دیدگاه های قاهره و تهران می شود

مقام مصری: میانجیگری عراق می تواند باعث نزدیک شدن دیدگاه های قاهره و تهران می شود