مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 09:202022-12-27سياسي

کرونا در ایران دوباره بالا می رود؟


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به چرایی ناکامی چین در سیاست صفر کرونا، درعین حال درباره شرایط بیماری در کشور، گفت: کاهش نسبی کرونا در کشور طی ماه های اخیر وجود داشته و خوشبختانه هم آمار ابتلا و هم آمار مرگ ومیر ناشی از آن بسیار پایین است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سید احمد طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش شیوع کرونا در چین، گفت: کشور چین همیشه در گزارش های مربوط به کرونایی که ارائه می دهد، باعث شده که همه دانشمندان در زمینه قضاوت وضعیت شیوع و بهبودی بیماری در این کشور شک و شبهه داشته باشند.

نمی شود که جمعیت بیش از یک میلیاردی، تعداد کرونایش به صفر برسد.

البته چینی ها سیاست کرونای صفر را در پیش گرفته بودند و تبلیغات بین المللی هم وجود داشت که چینی ها کرونا ندارند یا بسیار کم شده است.

وی افزود: در حالی که در جوامع دیگر این وضعیت وجود نداشت و کشورهای مختلف تا حدودی سعی می کردند که آمار درستی از کرونا ارائه کنند.

اکنون که میزان کرونا در سایر کشورها پایین آمده، احتمالا به این علت است که ایمنی در جوامع به علت ابتلا به عفونت کرونا ایجاد شده که اصطلاحا به آن ایمنی گله ای می گوییم.

بر این اساس جامعه به دلیل ابتلا به بیماری، به تدریج در برابر بیماری ایمن شده و ممکن است که شیوع بیماری در آن کشور کاهش یابد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در ایران دوباره بالا می رود؟

کرونا در ایران دوباره بالا می رود؟