مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 07:552022-12-27سياسي

مبنای خطبه فدکیه حمایت از ولایت است


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه خطبه فدکیه یک دوره فشرده ای از معارف دین و فلسفه احکام الهی است، - گفت: این خطبه یکی از مهم ترین خطبه های معصومین در طول تاریخ اسلام بوده که اگر دقت کنیم متوجه می شویم اصل، اساس و مبنای این خطبه حمایت از ولایت است.

حجت الاسلام محمدحسین صغیرا در گفت وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: مطالب بسیاری در مورد حضرت زهرا(س ) وجود دارد که اگر بخواهیم شان و معرفت حضرت بیان شود، باید به قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) رجوع کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: یکی از کوتاه ترین و مهم ترین سوره های قرآن سوره کوثر است که در شان حضرت فاطمه(س) نازل شده یعنی او کوثر و خیر کثیر است و اگر او خلق نشده بود از اسلام و دین خبری نبود بنابراین عالمی که در آن زندگی می کنیم مرهون الطاف خاصه حضرت فاطمه زهراست.

صغیرا گفت: بانویی که همه عالم اذعان می کنند بی بی دو عالم است، در حقیقت باید همه زنان از لحاظ تبعیت، رفتار و الگو خود را پشت سر حضرت ببینند، اما متاسفانه در دنیایی زندگی می کنیم که به زن به عنوان کالا و نمادی از مسائل شهوت رانی و جنسیتی خاص نگاه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای خطبه فدکیه حمایت از ولایت است

مبنای خطبه فدکیه حمایت از ولایت است