مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 01:302022-12-26حوادث

کاهش خسارت در زلزله های اخیر نشان از اهمیت ساخت و ساز اصولی دارد


عضو هیئت مدیره نظام مهندسی قم گفت: مقایسه آمار تلفات در زلزله های اخیر با زلزله های مشابه همانند بم نشان دهنده کاهش خسارات و موعید بالا رفتن کیفیت ساختمان ها و اهمیت ساخت و ساز اصولی است.

- مجید کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به سالروز زلزله بم که به نام روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده اظهار داشت: کشور ایران بر روی کمربند زلزله قرار گرفته و در سال های مختلف با وقوع زلزله، آسیب های جانی و مالی زیادی به کشور وارد شده است.

استاد دانشگاه عنوان داشت: زلزله بم، زمین لرزه ای با بزرگی 6٫6 ریشتر در 5 دی 1382 رخ داد که در حدود 34 هزار نفر از هموطنان در این زلزله جان خود را از دست دادند، این حادثه در کنار تجربه های تلخ زلزله های سال های قبل مانند زلزله های ناغان و رودبار، ضرورت و اهمیت ساخت و ساز بر اساس مقررات و ضوابط مهندسی را در کشور یادآوری می کند.

وی بیان داشت: تدوین ضوابط مهندسی در حوزه ساخت و ساز و تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موجب شد تا طراحی و نظارت ها به ضوابط روز دنیا نزدیک شود و مقایسه آمار تلفات جانی و مالی در زلزله های اخیر مانند زلزله های ورزقان و سرپل ذهاب با زلزله هایی چون بویین زهرا، رودبار و بم نشان دهنده کاهش تلفات و موعید بالا رفتن کیفیت ساختمان ها و پیشرفت صنعت ساختمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خسارت در زلزله های اخیر نشان از اهمیت ساخت و ساز اصولی دارد

کاهش خسارت در زلزله های اخیر نشان از اهمیت ساخت و ساز اصولی دارد