مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 21:502022-12-26سياسي

حضرت زهرا(س) و قیام در مقابل فتنه و انحراف جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص)


نویسنده کتاب خطبه فدکیه ذوالفقار فاطمه (س) عوامل انحرافات جامعه با توجه به خطبه فدکیه را تشریح کرد.

- حضرت زهرا(س) و قیام در مقابل فتنه و انحراف جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص) ایسنا/قم نویسنده کتاب خطبه فدکیه ذوالفقار فاطمه (س) عوامل انحرافات جامعه با توجه به خطبه فدکیه را تشریح کرد.

حجت الاسلام سروری در گفت وگو با ایسنا در خصوص عظمت حضرت زهرا (س) و ویژگی های شاخص این حضرت بیان کرد: برای درک ژرفای اقیانوس دخت پیامبر اعظم، منابعی بهتر از قرآن و احادیث اهل بیت (ع) نیست؛ بر اساس منابع، شأن نزول بیش از 50 آیه یا اختصاص به حضرت فاطمه (س) دارد یا مشترک بین ایشان و سایر اهل بیت (ع) اشاره شده است اما عموم مفسران شیعه و اهل سنت سوره کوثر را در شأن حضرت فاطمه (س) دانسته اند.

نویسنده کتاب خطبه فدکیه ذوالفقار فاطمه (س) با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا (س) برای همه الگو است در خصوص چرایی این مسئله توضیح داد: نکته اول آن است که حضرت فاطمه زهرا(س) با هیچ حاکم ظالمی بیعت نکرد؛ حضرت مهدی (عج) هم بیعت هیچ سلطان ستمگری را بر گردن ندارد.

دوم اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها با اینکه حق خلافت ظاهری و حکومت را از امام علی (علیه السلام) سران سقیفه سلب کردند، اما هیچگاه برای باز گرداندن خلافت، از اسباب غیرعادی استفاده نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت زهرا(س) و قیام در مقابل فتنه و انحراف جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص)

حضرت زهرا(س) و قیام در مقابل فتنه و انحراف جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص)