مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 21:052022-12-26سياسي

مواجهه بافت تاریخی و فرسوده قزوین را در برابر زلزله آسیب پذیر کرد


مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: مواجهه بافت تاریخی و فرسوده در قزوین شرایط بسیار خطرناک و آسیب پذیری را برای قزوین ایجاد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید صادق قدسی پور در همایش آموزه های زلزله بم در قزوین که بعد از ظهر دوشنبه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، بافت فرسوده و تاریخی قزوین این شهر را در معرض آسیب های غیرمترقبه زیادی روبرو قرار داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه های متولی باید ترمیم و ایمن سازی بافت های فرسوده باشد، اضافه کرد: مواجهه بافت تاریخی و فرسوده در قزوین شرایط بسیار خطرناک و آسیب پذیری را برای قزوین ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین ادامه داد: شهرداری قزوین بر اساس قانون اقدامات قابل توجهی را برای بازآفرینی شهری و احیا بافت های فرسوده در مناطقی همچون هادی آباد انجام داده و در همین راستا به دنبال احیا و بازسازی 236 واحد در این منطقه بوده که امروز تنها 39 واحد از آنها باقی مانده است.

وی از اجرای ساماندهی بافت فرسوده و بهبود فضای مسکونی شهری خیابان شهید نواب صفوی خبر داده و عنوان کرد: این طرح در فضایی به وسعت 4 هزار و 525 مترمربع در حال انجام است.

قدسی پور در پایان یادآور شد: احیا و مرمت بناهای تاریخی، استفاده بهینه از فضاهای متروک شهر، احیا و زنده سازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه بافت تاریخی و فرسوده قزوین را در برابر زلزله آسیب پذیر کرد

مواجهه بافت تاریخی و فرسوده قزوین را در برابر زلزله آسیب پذیر کرد