مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 20:452022-12-26بين الملل

بازگشت 14 صیاد ایرانی پس از 8 سال اسارت در سومالی


این صیادان بیش از هشت سال در بند گروه تروریستی الشباب در سومالی بودند که پیرو رایزنی و اقدامات مقامات ایرانی و به طور ویژه وزارت امورخارجه آزاد و امروز وارد استان شده اند.

- 14 صیاد چابهاری و کنارکی آزاد شده از بند گروه تروریستی الشباب سومالی از طریق فرودگاه کنارک وارد سیستا ن و بلوچستان شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این صیادان بیش از هشت سال در بند گروه تروریستی الشباب در سومالی بودند که پیرو رایزنی و اقدامات مقامات ایرانی و به طور ویژه وزارت امورخارجه آزاد و امروز وارد استان شده اند.

عطاالله رییسی با اشاره به اینکه همه این صیادان اهل شهرهای ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان هستند، گفت: لنج صیادی آنها سال 94 در آب های بین المللی نزدیک سومالی دچار آسیب شد و در ادامه توسط گروه تروریستی الشباب به اسارت درآمدند.

​​​​​وی خاطرنشان کرد: خانواده این صیادان سالهاست چشم انتظار عزیزان خود هستند و در این ایام سازمان شیلات و وزارت امور خارجه همواره در تلاش بودند که این عزیزان آزاد شوند که در نهایت تلاش ها به نتیجه رسید و خانواده از آزادی آنها پس از این همه سال اسارت ابراز شادمانی ویژه ای دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت 14 صیاد ایرانی پس از 8 سال اسارت در سومالی

بازگشت 14 صیاد ایرانی پس از 8 سال اسارت در سومالی