مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 15:552022-12-26اقتصادي

37 هزار نفر از اردبیلی ها بی سواد هستند


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق سرشماری صورت گرفته و برگزاری طرح های سوادآموزی 37 هزار نفر از اردبیلی ها بی سواد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسینعلی جدی ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و فعالان عرصه سوادآموزی استان اردبیل همزمان با هفته سوادآموزی اظهار کرد: جامعه هدف سوادآموزی در اردبیل افراد 10 تا 49 سال هستند که در این برهه سنی نرخ باسوادی 95.

1 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش سطح باسوادی تلاش های گسترده ای در کشور و به تبع آن در استان اردبیل نیز انجام می شود، خاطرنشان کرد: میانگین نرخ باسوادی در اردبیل پایین تر از میانگین کشوری است که سعی می کنیم با برنامه ریزی های صورت گرفته نرخ باسوادی در اردبیل را افزایش دهیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نرخ بی سوادی در اردبیل طبق آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از 57 هزار نفر گزارش شده است که با اجرای طرح های سوادآموزی در این استان تنها 37 هزار نفر از مردم این استان بی سواد هستند.

جدی نرخ باسوادی در جمعیت بالای 6 سال استان اردبیل را 85.

9 درصد اعلام و تصریح کرد: پوشش باسوادی در اردبیل در بالای 49 سال توسط معاونت سوادآموزی انجام می شود و در صورت تمایل این افراد می توانند به چرخه سوادآموزی وارد شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

37 هزار نفر از اردبیلی ها بی سواد هستند

37 هزار نفر از اردبیلی ها بی سواد هستند