مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 15:002022-12-26حوادث

13 نفر در اردبیل قربانی قاتل خاموش شدند


مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در 8 ماهه سال جاری 13 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

- نگار خوشنویس در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: از این تعداد 9 نفر مرد و 4 نفر زن هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 15 نفر بود، روند کاهشی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه مسمومیت و یا گاز گرفتگی به خاطر تنفس گاز خطرناک مونوکسیدکربن ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: این مسمومیت که می تواند توسط انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری گازی، آبگرمکن گازی، پیک نیکی و حتی گاز ذغال ایجاد شود، در بیشتر مواقع در زمستان اتفاق می افتد.

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل با اشاره به توصیه های مکرر مبنی بر رعایت اصول و استانداردهای استفاده از وسایل گرمایشی در فصل زمستان توسط کارشناسان بهداشت و پزشکی قانونی بیان کرد: خانواده ها باید در استفاده از این وسایل آگاهی کامل داشته و مرتب محل تهویه گاز مونوکسید کربن را کنترل کنند.

خوشنویس اضافه کرد: اگر مکان مورد نظر دودکش یا تهویه مناسب نداشته باشد یا مسدود باشد گازگرفتگی اتفاق خواهد افتاد و مونوکسید کربن منتشر شده امکان خروج نمی یابد و در محیط منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 نفر در اردبیل قربانی قاتل خاموش شدند

13 نفر در اردبیل قربانی قاتل خاموش شدند