مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 14:202022-12-26اقتصادي

نیمی از ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است


به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، بیشتر از نیمی از ظرفیت سدهای استان خالی است و بارش های اخیر نیز به دلیل تشنه بودن خاک آورد چندان زیادی برای سدهای استان به همراه نداشته است.

- محمودرضا شهلایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان، گفت: هم اکنون از ظرفیت یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعبی 12 سد استان تنها 631 میلیون مترمکعب، معادل حدود 46 درصد پُر است.

وی با بیان اینکه میزان ذخیره سدهای استان ابتدای سال آبی جاری 662 میلیون مترمکعب بود، افزود: در این مدت 127 میلیون مترمکعب آورد برای سدها داشته ایم.

شهلایی بیشترین ذخیره کنونی سدهای استان را نیز مربوط به سد گاوشان دانست که برای مصرف شرب شهر کرمانشاه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه آورد و ذخیره سدها را چندان مناسب ندانست و علت آن را کم بارشی ها خصوصا در پاییز امسال اعلام کرد.

شهلایی از بارش های مناسب سامانه اخیر هم یاد کرد و ادامه داد: این بارش ها آورد چندان زیادی برای سدهای استان نخواهد داشت، زیرا زمین به دلیل کم بارشی های پیاپی خشک و تشنه بوده و عمده رواناب را به خود جذب می کند.

وی با اشاره به پیش بینی هایی که برای بهبود وضعیت بارش ها در فصل زمستان صورت گرفته، گفت: امیدواریم با بارش های موثر در فصل زمستان شاهد افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است

نیمی از ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است