مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:452022-12-26اقتصادي

نقش بانک های خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی کمرنگ است


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بانک های خصوصی سرمایه و سپرده مردم این استان را دریافت و در سایر استان ها هزینه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صابر پرنیان در نشست بررسی وضعیت فعالیت واحدهای صنایع غذایی استان از دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان خواست عملکرد بانک های خصوصی در رابطه با ارائه تسهیلات به صورت جدی پیگیری شود تا با شفاف سازی عملکرد خود، پاسخگوی اقتصاد استان باشند.

وی با اشاره به 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده به بخش تولید استان از مهر ماه سال گذشته تا کنون، افزود: آمار پرداخت تسهیلات بانک های خصوصی زیر پنج درصد است.

وی تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنایع غذایی را بسیار مهم دانست و گفت: علاوه بر تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، مشکلات زنجیره های تولید، توزیع و ناوگان حمل و نقل نیز باید برطرف شود چرا که با رفع موانع، فعالیت و اتصال تمام اجزای زنجیره بهره وری افزایش یافته و قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش می یابد.

پرنیان با اشاره به تأثیر اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در واحدهای صنایع غذایی افزود: تولید این واحدها در 9 ماهه نخست امسال رشد داشته یعنی بخش تولید در حال حرکت است که البته تأمین سرمایه در گردش نیز بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بانک های خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی کمرنگ است

نقش بانک های خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی کمرنگ است