مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:052022-12-26اقتصادي

تولید ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور


رییس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو از تولید3 نوع آمینو اسید مورد نیاز بیماران متابولیک برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پروانه ساخت این فرآورده ها صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهادر صیدمحمدیان اظهار کرد: در راستای حمایت از شرکت های تولید کننده و کاهش وابستگی به واردات، 3 مرحله فراخوان تولید ماده اولیه و فرآورده نهایی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، توسط اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل اعلام شد.

وی افزود: به دنبال این فراخوان پس از تولید چندین فرآورده (از جمله 4 شیرخشک رژیمی و 91 غذای ویژه)، خوشبختانه این بار یکی از شرکت های تولیدکننده موفق به تولید 3 آمینو اسید مورد نیاز بیماران متابولیک (L-VALINE 1000 و L-GLYCINE 1000 و L-ISOLEUCINE 1000) و اخذ تاییدیه اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی شد.

صیدمحمدیان ادامه داد: پروانه ساخت آمینواسیدهای بیماران متابولیک صادر شده و این فرآورده ها به مرحله تولید رسیده اند و با همکاری مراکز درمانی و انجمن های علمی تخصصی مربوطه در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است و بزودی به تولید انبوه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی آمینو اسیدهای تک دوز با فرمولاسیونی بر پایه کربوهیدرات برای مدیریت رژیم غذایی بیماران دچار اختلالات مادرزادی در متابولیسم پروتیین کارب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور

تولید ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور