مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 12:352022-12-26سياسي

شعر اجتماعی همچنان در ادبیات انقلاب زنده و پرتپش است


علیرضا قزوه در نشست «نقش شعر در وقایع اجتماعی» گفت: در دوران مشروطه تمام شاعران، اجتماعی سرا بودند و شعر اجتماعی، همچنان در ادبیات انقلاب زنده و پرتپش است.

- علیرضا قزوه در نشست نقش شعر در وقایع اجتماعی گفت: در دوران مشروطه تمام شاعران، اجتماعی سرا بودند و شعر اجتماعی، همچنان در ادبیات انقلاب زنده و پرتپش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست بررسی نقش شعر در وقایع اجتماعی ، دیروز یکشنبه 4 دی با حضور علی محمد مؤدب و علیرضا قزوه در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

علیرضا قزوه در این نشست گفت: شعر فارسی در طول تاریخ شکل گیری و بلوغ خود، خیلی زود جلوه های بلوغ اجتماعی را نشان داد و یکی از نخستین اشعار تاریخ ادبیات ما به شعری از زبان کودکان ختلان خطاب به اعراب مرتبط است از ختلان آمذیه / برو تباه آمذیه / آوار باز آمذیه / بی دل فراز آمذیه که یک شعر اجتماعی و اعتراضی بوده است.

این شاعر آیینی با بیان اینکه شعر بیشتر بزرگان ادبیات ایران، مضامین بلند اجتماعی داشته، افزود: اصطلاح حکیم که برای شاعرانی همچون فردوسی، رودکی، نظامی و سنایی به کار می رفته به دلیل توجه آنها به مسائل اجتماعی و سیاسی بوده است.

می توان گفت در طول تاریخ ادب فارسی، شاعران بیش از هر موضوعی ازجمله فلسفه، عشق و طبیعت، شاعر اجتماعی بوده اند و می توان شعر اجتماعی را سنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر اجتماعی همچنان در ادبیات انقلاب زنده و پرتپش است

شعر اجتماعی همچنان در ادبیات انقلاب زنده و پرتپش است