مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:452022-12-26پزشكي

برنامه استانی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در چهارمحال و بختیاری تدوین شد


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر با استفاده از اطلاعات مطالعه همگروهی مبتنی بر جمعیت (کوهورت) شهرکرد برنامه استانی تنظیم و توسط استانداری چهارمحال و بختیاری تصویب و برای اجرا به دستگاه های استانی ابلاغ شد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر با استفاده از اطلاعات مطالعه همگروهی مبتنی بر جمعیت (کوهورت) شهرکرد برنامه استانی تنظیم و توسط استانداری چهارمحال و بختیاری تصویب و برای اجرا به دستگاه های استانی ابلاغ شد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد علی احمدی اظهار کرد: بیماری های غیرواگیر در همه جوامع قسمت اعظم بار بیماری ها را به خود اختصاص می دهند به گونه ای که تقریبا 43 درصد از بار بیماری ها در کشورهای جهان ناشی از این بیماری ها است، بیماری های غیرواگیر با 82 درصد علت مرگ ها و 75 درصد بار بیماری ها، اصلی ترین علل مرگ و میر در ایران محسوب می شوند.

وی افزود: توجه به شاخص های عدالت در سلامت، مشارکت مردم و همکاری بین بخشی از قطعه های تعیین کننده حیاتی و تکمیل کننده پازل سیاستگذاری سلامت برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه استانی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

برنامه استانی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در چهارمحال و بختیاری تدوین شد