مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:252022-12-26سياسي

مناقشه ایران و انگلیس بر سر جزایر خلیج فارس از سال 1820 آغاز شد


انگلیس از سال 1820 بر شیوخ جنوب خلیج فارس که اقدام به دزدی دریایی می کردند حمله کرده و بر خلیج فارس و راس الخیمه غلبه پیدا کرد و از همین جا مناقشه بین ایران و انگلیس بر سر جزایر خلیج فارس آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، اولین نشست نیاوران با عنوان ایرانی ترین جزایر با محوریت سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

 این نشست با حضور کوروش احمدی پژوهشگر سیاست خارجی و دیپلمات سابق کشورمان، علیرضا رافتی نویسنده کتاب ایران نرسیده به امارات، بیژن مقدم مدیر مجموعه نیاوران و با اجرای امید اخوی کارشناس حوزه تاریخ و جمعی از علاقه مندان برگزار شد.

اسناد قدیمی موجود درخصوص جزایر سه گانه بر حاکمیت ایران بر این جزایر اذعان دارند کوروش احمدی در این نشست گفت: سابقه تاریخی سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک یکی از مناقشات 50 سال گذشته ایران بوده است؛  چرا که موقعیت ژئوپلیتیک  فوق العاده ای دارد و بیش ترین عمق آب در این منطقه است.

احمدی درخصوص حضور نیروهای ایرانی در این جزایر گفت: 9 آذر پنجاهمین سالگرد حضور نیروهای ایرانی در این جزایر و اعاده حاکمیت ایران بر این جزایر و آخرین روزی بود که پیمان هایی که انگلیس با شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت خاتمه یافت و از ابتدای دسامبر سال گذشته کشورهای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناقشه ایران و انگلیس بر سر جزایر خلیج فارس از سال 1820 آغاز شد

مناقشه ایران و انگلیس بر سر جزایر خلیج فارس از سال 1820 آغاز شد