مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 10:552022-12-26حوادث

غفلت طراحان ساختمان از زلزله


یک دانش پژوه و دکترای مهندسی عمران گرایش زلزله گفت: متأسفانه امروزه در ساخت وساز ساختمان ها آن طور که باید به ضوابط و آیین نامه های ساختمانی خصوصاً ضوابط مربوط به مناطق لرزه خیز توجه نمی شود و موضوع نما و ظاهر ساختمان برای مالکین و سازندگان مهم تر از بطن، - ایمنی و سازه است.

سیدمهدی موسوی در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: با توجه به اقبال مردم و کارفرمایان به بلندمرتبه سازی در شهر، باید برخی امور سازه ای و ایمنی بیش ازپیش موردتوجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد؛ تا شاهد حوادثی چون متروپل در استان قزوین نباشیم.

وی ادامه داد: سازه های بلندمرتبه، نسبت به سایر ساختمان های کم تراکم، بیشتر در معرض حوادث طبیعی غیرمترقبه مانند زلزله و آتش سوزی هستند و همچنین در زمان بروز حادثه، خدمات رسانی به مصدومین و افراد حادثه دیده در ساختمان های بلندمرتبه بسیار مشکل است.

این مهندس عمران افزود: طراحی و چیدمان نامناسب برخی از سازه های بلندمرتبه و عدم پیش بینی در جهت تجهیز این بناها در زمان حادثه و همچنین عدم نظارت دقیق مسئولان به این بناها، منجر به بروز آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت طراحان ساختمان از زلزله

غفلت طراحان ساختمان از زلزله