مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 10:502022-12-26سياسي

90 هزار نفر بدون شناسنامه می مانند؟


ماده 41 طرح تاسیس سازمان ملی اقامت همچنان محل بحث است و احتمال لغو اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی، برخی را نگران کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، احتمالا بیش از 90 هزار نفر بی شناسنامه خواهند ماند، به این دلیل که پدرشان یک غیرایرانی است؛ کودکانی که بعد از چند دهه بلاتکلیفی، قانون رسمی کشور به دادشان رسید و نجات بخش زندگی شان شد، اما حالا .

22 آبان بود که کلیات طرح سازمان ملی اقامت در صحن علنی تصویب و برای بررسی جزییات به کمیسیون امور داخلی مجلس ارجاع شد.

این طرح قرار است پس از 90 سال، قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران را به روز کند و با سامان دهی مهاجران، بسیاری از مشکلات و حواشی حاصل از آن برای کشور را کاهش دهد.

مشخص بودن دقیق محل زندگی، محل کار و کارفرما و همچنین چهره نگاری و انگشت نگاری در هنگام ورود به کشور، از الزاماتی است که در این طرح دیده شده و زمینه را برای ثبت درخواست پناهندگی و درخواست مجوز اقامت موقت یا مدت دار و بهره مندی از بسیاری از امکانات و خدمات شهروندی برای اتباع خارجی فراهم می کند.

و، اما ماده جنجالی اما ماده 41 این طرح، بیش از 41 ماده دیگر جنجال ساز شده و فراکسیون زنان مجلس را هم پای کار آورده تا برای آن چاره ای بیندیشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 هزار نفر بدون شناسنامه می مانند؟

90 هزار نفر بدون شناسنامه می مانند؟