مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 10:302022-12-26بين الملل

قلمرو پلنگ ایرانی در استان اصفهان را بشناسیم


پلنگ ایرانی که از نظر جثه بزرگترین زیرگونه پلنگ است در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد و هر روز زیستگاه طبیعی این گربه سان کوچک تر می شود.

- ایران مهم ترین زیستگاه پلنگ ایرانی در غرب آسیا به شمار می رود و جمعیت پلنگ ایرانی در دهه های اخیر در گستره پراکنش تاریخی خود به شدت کاهش یافته به گونه ای که این زیرگونه از پلنگ های آسیایی در برخی مناطق ناپدید شده است.

ایران با داشتن مناطق وسیعی از زیستگاه های مطلوب برای زیست پلنگ، به عنوان آخرین پایگاه برای پلنگ ایرانی در منطقه غرب آسیا شناخته می شود و گمان می رود تنها بین 600 تا 700 قلاده از این گربه سان زیبا در کشورمان وجود داشته باشد.

5 آذر امسال بود که رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان، از وجود پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده و غیر حفاظت شده این شهرستان ابراز اطمینان کرد و گفت با توجه به اینکه در فصل جفت گیری این حیوان وحشی قرار داریم در تلاشیم تا مستندات حضور پلنگ ایرانی را در مناطق حفاظت شده اردستان به ثبت برسانیم.

برای بررسی بیشتر این موضوع و احتمال وجود پلنگ ایرانی در مناطق طبیعی اردستان و همچنین آگاهی از قلمرو این گربه سان بزرگ در استان اصفهان، ایسنا با علیرضا خانی، فعال محیط زیست و میراث فرهنگی، حمید خانی، رؤیت کننده پلنگ ایرانی در منطقه چاه ریسه اردستان و حسین اکبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلمرو پلنگ ایرانی در استان اصفهان را بشناسیم

قلمرو پلنگ ایرانی در استان اصفهان را بشناسیم