مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 10:152022-12-26پزشكي

چگونه از بروز عوامل مختل کننده سلامت، هنگام بلایا جلوگیری کنیم؟


رییس گروه کاهش خطر در حوادث و بلایای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر ارائه به موقع خدمات بهداشتی به مناطق درگیر بلایا، گفت: با شناسایی و مداخله بهنگام نیازهای بهداشتی، - به ویژه در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه می توان از بروز بسیاری از عوامل مختل کننده سلامتی جلوگیری کرد.

لیلا معرفیان پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی اظهار کرد: بلا حادثه ‏ای است که معمولا به شکل ناگهانی رخ می دهد و عملکرد جامعه را مختل می کند و منجر به وارد شدن آسیب جانی یا مالی می شود؛ در این شرایط باید در زمان وقوع بلایا تطابق یا پاسخ مناسب به آن فراتر از ظرفیت ‏های جامعه باشد.

وی با اشاره به انواع رویکرد سازمان ها در مقابله با بلایا افزود: رویکرد واکنشی سازمان ها، مربوط به پس از وقوع رویداد است یعنی سازمان ها پس از وقوع حادثه اقدام به چاره اندیشی و انجام اقدامات اصلاحی می کنند.

معرفیان پور بیان کرد: رویکرد کنشی یا آینده نگر سازمان ها نیز به معنی این است که قبل از وقوع رویداد، از طریق فرآیند شناسایی خطر و تعیین ریسک ها و افزایش مهارت افراد، تمهیداتی برای کنترل مخاطره و کاهش آسیب انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از بروز عوامل مختل کننده سلامت، هنگام بلایا جلوگیری کنیم؟

چگونه از بروز عوامل مختل کننده سلامت، هنگام بلایا جلوگیری کنیم؟