مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 10:052022-12-26سياسي

آسیب شناسی استراتژی توسعه صنعتی در ایران


دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‏های مجلس طی سومین دوره از سلسله گزارش های پژوهشی آسیب شناسی استراتژی توسعه صنعتی در ایران به بررسی الزامات نهادی در این خصوص پرداخت.

- دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‏های مجلس طی سومین دوره از سلسله گزارش های پژوهشی "آسیب شناسی استراتژی توسعه صنعتی در ایران" به بررسی الزامات نهادی در این خصوص پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، این گزارش عنوان می کند که در تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی در سال های اخیر که خود را در کاهش سرمایه گذاری و تولید نمایان ساخته است، شاهد توجهی دوباره به لزوم طراحی استراتژی توسعه صنعتی یا سیاست صنعتی هستیم، در این چارچوب تأکید می شود که عدم برخورداری دولت از اولویت های صنعتی و معدنی، مانع تحقق انتظارات است.

اگرچه اولویت بندی رشته فعالیت های مورد حمایت دولت مهم است اما پیش از تحقق اولویت بندی، ابتدا باید انسجام لازم در سیاست های صنعتی ایجاد شود.

در ادامه این گزارش آمده است که یکی از الزامات تحقق اهداف تدوین استراتژی توسعه صنعتی را انسجام سیاست های صنعتی یعنی افزایش هماهنگی سیاستگذاری در حوزه های مختلف از جمله هماهنگی سیاست های صنعتی، تجاری، اعتباری، آموزشی و فناوری و ارتقای هماهنگی نهادها و سازمان های سیاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب شناسی استراتژی توسعه صنعتی در ایران

آسیب شناسی استراتژی توسعه صنعتی در ایران