مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 08:202022-12-26اقتصادي

نرخ رشد جمعیت درحال کاهش است/ فضای کسب و کار دچار چالش خواهد شد


زمانی که جمعیت جوان در کشور باز تولید نمی شود، کشوربه سمت پیری جمعیت می رود قطعا ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی به مخاطره خواهد افتاد.

- ایسنا/هرمزگان عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: زمانی که جمعیت جوان در کشور باز تولید نمی شود، کشوربه سمت پیری جمعیت می رود قطعا ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی به مخاطره خواهد افتاد.

حسین گلرخی در حاشیه سفر به بندرعباس، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مهم ترین چالش جمعیتی کاهش سطح باروی و پیری جمعیت است، افزود: میزان نرخ باروری روندی روبه کاهش است ودر صورتی که این روند ادامه یابد کشور با بحران مواجه خواهد شد، باید با استفاده از فرصت ها و مدیریت صحیح امکانات بالقوه جمعیت و برنامه ریزی درست مسیر را جهت فرزنداوری هموار کرد که اجرای سیاست های افزایش جمعیت کشور نیازمند حضور همه جانبه حکومت و مردم است.

وی با اشاره به برخی از چالشهای خطرناک کاهش جمعیت اظهار کرد: یکی از مهم ترین آسیب های کاهش جمعیت افزایش هزینه های پزشکی و بهداشتی به واسطه افزایش میانگین سنی جامعه است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران باتوجه به اینکه نرخ رشد جمعیت درحال کاهش است فضای کسب و کار، تولید و فضای اقتصادی در آینده دچار چالش خواهد شد، عنوان کرد: موضوع جمعیت و شاخص آن به عنوان یکی از مولفه های اساسی در رشد و توسعه هرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ رشد جمعیت درحال کاهش است/ فضای کسب و کار دچار چالش خواهد شد

نرخ رشد جمعیت درحال کاهش است/ فضای کسب و کار دچار چالش خواهد شد