مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 16:002022-12-25بين الملل

کارزار «چارچوب هماهنگی» عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی


یک روزنامه عربی با انتشار یادداشتی به بررسی تشدید تحرکات در کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «چارچوب هماهنگی» برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت حدود یک سال از اعلام دولت سابق عراق به نخست وزیری مصطفی الکاظمی مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور و تبدیل ماموریت نظامی آن ها به مشورتی و آموزشی، برخی گروه های درون چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی)در خصوص این امر، ابراز تردید می کنند و بار دیگر موضوع تلاش برای اخراج آمریکایی ها را طرح می کنند.

در همان زمان با وجود انتشار اخبار توافق دولت الکاظمی با دولت آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از عراق تا پایان 2021،  کنت مکنزی رییس پیشین سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) تأکید کرد که نیروهای آمریکایی همچنان در عراق باقی خواهند ماند.

روزنامه العربی الجدید با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: اواخر دسامبر 2021 بود که الکاظمی، پایان ماموریت رزمی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش که تحت رهبری آمریکا بود را اعلام کرد و از آمادگی نیروهای عراق برای دفاع از کشورشان خبر داد و تاکید کرد که نقش نیروهای آمریکایی به ارائه مشورت و آموزش محدود می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارزار «چارچوب هماهنگی» عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی

کارزار «چارچوب هماهنگی» عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی