مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 15:262022-12-25حوادث

54 هزار واحد مسکونی گلستان در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی قرار دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی ملک در نشست آموزه های زلزله بم و جلسه بازآفرینی شهری اظهار کرد: مهمترین گسل بنام گسل خزر با حدود 550 کیلومتر وسعت از شرق به غرب از استان گلستان عبور کرده و تا حاشیه دریای خزر امتداد دارد.

توان لرزه خیزی این گسل بیش از هفت و نیم ریشتر است ضمن اینکه گسل های مختلفی در جنوب و شمال این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: طبق آخرین امار مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور، استان گلستان جزو استان های پرخطر و در معرض زلزله بوده و 54 هزار واحد مسکونی ناایمن در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده در گلستان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: امروز با حضور سازندگان مسکن، شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر شهرستان های شرق و سفیران آموزه های زلزله بم جلسه ی برگزار شد تا بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده به صورت جدی و ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: حدود 2 هزارو 800 هکتار از اراضی محدوده شهری گلستان در بافت های فرسوده ، بافت های ناکارامد و سکونتگاه های غیررسمی واقع شده که از این میزان 647 هکتار در گنبدکاووس قرار دارد.

ملک گفت: در سفر هفته گذشته مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران، صدور 6 هزار پروانه ساختمانی در بافت فرسوده استان گلستان مصوب شد و قرار شد با ارائه بسته های تشویقی به شهردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

54 هزار واحد مسکونی گلستان در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی قرار دارد

54 هزار واحد مسکونی گلستان در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی قرار دارد