مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 15:222022-12-25اقتصادي

توقف همکاری با آلمان جایگزینی دارد؟


یک فعال اقتصادی می گوید با توجه به شرایطی که در تجارت میان ایران و آلمان وجود دارد به نظر می رسد تصمیم اخیر دولت آلمان در راستای توقف توسعه همکاری ها، - بیشتر شرایط را برای شرکت های این کشور دشوار می کند.

سید حمید حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این تردیدی وجود ندارد که اقتصاد آلمان شرایط خاصی دارد و چه از نظر توان صنعتی و چه در حوزه صادرات تجهیزات پیچیده در میان کشورهای اروپایی سرآمد است.

اقتصاد ایران نیز در تمام سال های گذشته همواره با آلمان مبادلات تجاری خاص خود را داشته و بسیاری از صنایع زیرساختی ما در ایران با استفاده از صنایع و فرمول های آلمانی ساخته شده اند.

وی با بیان این که آلمان در سال های گذشته نیز جزو اصلی ترین شرکای اروپایی اقتصاد ایران بوده است بیان کرد: بخش مهمی از تجارت مشترک دو کشور به واردات ما از آلمان مربوط می شود و در صورتی که بنا باشد تغییری در این رویه به وجود بیاید بیشتر به همین آمار وارداتی مربوط خواهد شد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به تغییراتی که در دولت آلمان به وجود آمده توضیح داد: پس از کنار رفتن دولت مرکل دست راستی ها در آلمان قدرت بیشتری گرفتند و تحت تاثیر فضای رسانه ای که در ماه های گذشته به وجود آمده با اعلام این تصمیم اخیر تلاش کردند خود را با آن جریان همراه نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف همکاری با آلمان جایگزینی دارد؟

توقف همکاری با آلمان جایگزینی دارد؟