مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 15:002022-12-25سياسي

ناصر دیوان کازرونی، شجاع مردی که در تاریخ کازرون جاودانه ماند


ناصر دیوان کازرونی، معروف به ناصر لشکر از مردان بزرگ و آزادی خواه جنوب بوده است که اسم و آوازه آن سردار، از بزرگمردی تا شجاعت و دلیری اش زبانزد خاص و عام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس از کازرون، مرحوم ناصر دیوان، از رهبران برجسته قیام کازرون و فارس علیه استعمارگران انگلستان بود.

وی در 4 دی ماه 1253 در کازرون به دنیا آمد و پس از سال ها زندگی سربلند و عزتمند در 9 اردیبهشت 1321 در کازرون دیده از جهان فرو بست.

ناصر دیوان کازرونی به همراه دو سردار بزرگ جنوب  به نام های رییسعلی دلواری و صوله الدوله قشقایی از وطن پرستان شجاع بودند که در مقابل انگلیسی ها مردانه، ایستادگی، مقاومت و مبارزه  کردند.

دیوان لشکر، سال های طولانی به عنوان شهردار کازرون در همه زمینه ها فعالیت های گسترده داشته و نزد مردم بسیار محبوب و ارزشمند بود و هنوز هم به نیکی از وی یاد می شود، از جمله فعالیت های وی به عنوان شهردار و بزرگ آن زمان کازرون،  می توان به حمایت مالی و معنوی از اولین مدرسه کازرون ، اهدا زمین هایی جهت ساخت مدرسه در کازرون، بازسازی زیارتگاه امامزاده سید محمد نوربخش(ع)  پس از سوختن،گرامیداشت ایام مذهبی، کمک های مالی به نیازمندان به صورت هفتگی و  ماهیانه، برداشتن رسم و رسومات غلط از جمله رقص زنان در استقبال از مهمانان بیگانه به خصوص نظامیان، تلاشها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصر دیوان کازرونی، شجاع مردی که در تاریخ کازرون جاودانه ماند

ناصر دیوان کازرونی، شجاع مردی که در تاریخ کازرون جاودانه ماند