مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 13:552022-12-25دانش

جایگاه روش تحقیق در علوم/معرفت شناسی مبنای اصلی انتخاب روش پژوهش


جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه جایگاه روش تحقیق در همه علوم، خاص و ویژه است، گفت: روش های تحقیق اصول و معیارهایی دارد که عقل سلیم بر اساس آن استوار نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صمد بهشتی، پیش از ظهر یک شنبه در نشست علمی آشنایی با انواع روش های تحقیق در حوزه علوم انسانی که توسط مؤسسه های آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) و مجتهده امین (ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه جایگاه روش تحقیق در همه علوم، خاص و ویژه است، اظهار داشت: هر رشته علمی که بخواهد اعلام استقلال کرده، به صورت مجزا از سایر رشته ها خودی نشان داده و اعلام موجودیت کند، حداقل باید تکلیف خود را با دو موضوع روشن کند.

وی افزود: موضوع اول علم و بعد روش تحقیق مورد استفاده در آن علم است و اینکه قرار است منابع شناختی در آن علم چه باشد و از چه روشی برای تحلیل داده ها استفاده شود.

جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در روش تحقیق به دنبال این هستیم که سوالات مطرح در یک علم مطرح، با چه روشی پاسخ داده می شود، تاکید کرد: قطعاً پاسخ به سوالات فقط و فقط از طریق علم به دست نمی آید و بسیاری اوقات از طریق تجربه زیسته افرادی که در دنیا زندگی کرده و انباشت تجربه داشته اند، به دست می آید که از آن با عنوان شعور ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه روش تحقیق در علوم/معرفت شناسی مبنای اصلی انتخاب روش پژوهش

جایگاه روش تحقیق در علوم/معرفت شناسی مبنای اصلی انتخاب روش پژوهش