مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 13:462022-12-25سياسي

فرسایش خاک و ریزگردها معضل جدی محیط زیستی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، نقی شعبانیان، معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در آیین بزرگداشت هفتامین یادبود استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم نوین منابع طبیعی ایران که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، با بیان اینکه استاد کریم ساعی نقش ویژه در بهره برداری از منابع طبیعی کشور به دنبال داشت، گفت: داده های علمی در امروز جامعه کمک شایانی به برون رفت از مشکلات اقلیمی کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات و اهداف استاد ساعی در مسیر پیشرفت کشور ویژه حوزه منابع طبیعی، تصریح کرد: هدف مرحوم ساعی ساختار آموزشی در این حوزه بود، تا ما بتوانیم با آموزش صحیح، درست، کاربردی و تحقیقات علمی بتوانیم تنگناها وگره هایی که در منابع طبیعی وجود داشته را باز کنیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: چالش های بسیاری در حوزه منابع طبیعی از جمله تغییر اقلیم، آلودگی آب، خاک، فرسایش و ریزگرد امروز جهان را درگیر خود کرده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه آنطور که باید و شاید از تحقیقات ساعی استفاده نشد، تصریح کرد: وضعیت جنگل کاری های امروز ما با 50 سال قبل خیلی تفاوت ندارد به طوریکه 50 سال قبل جایی در جنگل تخریب شده بود که درختانی تولید و کشت می کردیم و امروز همان کار را انجام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش خاک و ریزگردها معضل جدی محیط زیستی است

فرسایش خاک و ریزگردها معضل جدی محیط زیستی است