مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 13:402022-12-25اقتصادي

اجرای شخم زمستانه در برخی از روستاهای شهرستان املش


مدیر جهاد کشاورزی املش با تاکید بر فواید شخم زمستانه برای اراضی کشاورزی گفت: تعدادی از کشاورزان املشی در دو روستای این شهرستان اقدام به انجام شخم زمستانه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی صفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات تأمین آب در شهرستان املش اظهار کرد: این شهرستان 3 هزار و 500 هکتار شالیزار دارد که باید برای تأمین آب مورد نیاز آن چاره ای اساسی اندیشید.

مدیر جهاد کشاورزی املش افزود: یکی از بهترین اقدامات برای داشتن سال زراعی مناسب، شخم زودهنگام شالیزارها با استفاده از نزولات آسمانی است.

وی با تاکید بر فواید شخم زمستانه برای اراضی کشاورزی تصریح کرد: کنترل و دفع آفات برنج و تقویت خاک از جمله فواید شخم زمستانه زودهنگام است.

صفری با اشاره به فعالیت 5 هزار کشاورز در شهرستان املش بیان کرد: کشاورزان املشی امسال با 866 دستگاه تیلر کشاورزی و 187 دستگاه تراکتور کار کشت و کار برنج را انجام می دهند.

وی به اجرای نخستین شخم زمستانه استان در شهرستان املش اشاره کرد و افزود: رضا توکلی یکی از کشاورزان روستای مشکله و رضا رضایی، اکبر نصراللهی و مجید پنداره کشاورزان روستای حاجی آباد زودتر از سایرین نسبت به شخم زمستانه اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای شخم زمستانه در برخی از روستاهای شهرستان املش

اجرای شخم زمستانه در برخی از روستاهای شهرستان املش